Bezpieczeństwo zakupów zapewnia Nextranet.pl

Twój koszyk

Koszyk jest pusty.

Nieformalne aspekty biznesu - ebook

55,00 49,50 zł (zawiera 5 % VAT)

  • PDF (znak wodny)

Andrzej Buszko 

28.05.2012

01.01.2010

polski

230

Placet

978-83-7488-038-1

Opis:

Postępująca globalizacja nie doprowadziła do zatarcia różnic między krajami. Mają one miejsce mimo sąsiedztwa, kontaktów gospodarczych, politycznych, zbliżonego języka, np. między Polską a Rosją, rozwijających się technologii informatycznych. Bardzo często to znajomość specyfiki danego kraju decyduje o sukcesie przedsięwzięcia, a przy opracowywaniu stosownej strategii jest ona z reguły pomijana lub marginalizowana. Rozpoczynając biznes menedżerowie nie zdają sobie tak naprawdę, do końca sprawy z przyczyn, dzięki którym osiągany jest sukces. Ogólne podstawy teoretyczne okazują się niewystarczające. Często bywa też i tak, że niektórzy, z pozoru stojący na straconej pozycji, zawierają i realizują kontrakty z powodzeniem. Inni, posiadający doskonałe (wydawałoby się na pierwszy rzut oka) przygotowanie, położenie geograficzne, wspólną historię, nawet znajomość języka nie mogą zrozumieć dlaczego sukces jest tak odległy, a prawie wszystkie próby nawiązania współpracy kończą się niepowodzeniem. Niekiedy ludzie sukcesu próbują problemy bagatelizować – twierdząc, iż powodzenie zawdzięczają sprzyjającemu zbiegowi okoliczności czy też szczęściu. Nie można twierdzić, że tak się w życiu nie dzieje, ale o wiele lepiej radzi sobie ten, kto zdarzenia potrafi dostrzec, zrozumieć, a następnie wykorzystać.

Uwarunkowania kulturalne, znajomość języka, obyczajów, formy zawierania transakcji to często podstawa powodzenia. Omawiamy więc w tej książce przyczyny, dzięki którym powstaje określona specyfika danego rynku. Tak jest w przypadku, np. w Rosji, gdzie znaczny wpływ na działania ma szara strefa i władze centralne. W krajach arabskich natomiast niemal decydujący wpływ ma islam. Poruszamy więc kwestię tej religii, jej implikacje na zachowania podmiotów rynkowych.
Ze względu na jego wzrastającą popularność i dynamiczny rozwój najobszerniej omawiamy specyfikę rynku Chin i Bliskiego Wschodu oraz rolę i wpływ Hongkongu na jego rozwój. Część uwarunkowań jest zbliżona, np. związki nieformalne w Chinach tzw. guanxi, z przypadkiem Rosji.
Książka zwiera też informacje na temat typowych pułapek kontraktowych, z którymi może zetknąć się biznesmen starający się nawiązać współpracę na międzynarodowych rynkach.

Autor legitymuje się długoletnią praktyką gospodarczą, każda więc część książki kończy się jego praktycznymi spostrzeżeniami i wnioskami. Konfrontacja części teoretycznej i praktycznej powinna inspirować czytelnika do wyciągnięcia własnych wniosków, pomóc w opracowaniu strategii zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach zagranicznych.

Opinie o produkcie


Bądź pierwszą osobą, która doda opinię. Kliknij tutaj.
 
  100% gwarancji satysfakcji Możesz absolutnie bez żadnego ryzyka kupić wybrany produkt z naszej oferty. Chcemy przekonać Cię, że cyfrowe publikacje to przyszłość. Jesteśmy pewni, że ta forma publikacji przypadnie Ci do gustu, dlatego też dajemy 100% gwarancję. Dzięki temu możesz mieć pewność, że albo będziesz zadowolony z naszych produktów... albo zwrócimy Ci pieniądze.
Kup Nieformalne aspekty biznesu - ebook
Forma zakupuCena

Nieformalne aspekty biznesu - ebook

55,00 49,50 zł (zawiera 5 % VAT)
    • PDF (znak wodny)
Czytniki w SUPEROFERCIE

Nowości

Najchętniej kupowane

  1. 1.Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
  2. 2.Leniwy umysł. Dlaczego warto ciągle weryfikować swoje poglądy i decyzje
  3. 3.Fastlane milionera
  4. 4.Mit przedsiębiorczości
  5. 5.SPIN SELLING
  6. 6.Przyczepne historie
  7. 7.Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie! Nigdy nie idź na kompromis
  8. 8.Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych
  9. 9.Taka praca nie ma sensu czyli jak zarządzać swoją energią
  10. 10.Zero to One