Bezpieczeństwo zakupów zapewnia Nextranet.pl

Twój koszyk

Koszyk jest pusty.

Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo - ebook

26,00 23,40 zł (zawiera 5 % VAT)

  • PDF (znak wodny)
  • EPUB (znak wodny)
  • MOBI (znak wodny)

Joanna Pigulak 

23.03.2022

23.03.2022

polski

Universitas

978-83-242-6627-2

Opis:

Książka stanowi wieloaspektowe studium intermedialnych i transmedialnych relacji między dynamicznie rozwijającymi się grami cyfrowymi oraz filmem. Autorka, przywołując bogaty materiał egzemplifikacyjny, dowodzi, że w konsekwencji oddziaływania na siebie obu mediów dochodzi do ich ewolucji oraz nieustannych przetworzeń w obszarze poetyk, struktur i systemów medialnych. Analiza różnorodnych gier cyfrowych pozwala wykazać, w jaki sposób użycie środków kinematograficznego wyrazu oddziałuje na gameplay, a w szerszym kontekście – na zanurzenie użytkownika w wirtualną rzeczywistość. Twórcy gier wideo eksploatują i reinterpretują kinematograficzne struktury audiowizualne, narracyjne, gatunkowe oraz dramaturgiczne, wykorzystują i transformują elementy filmowego języka po to, aby symulować doświadczenie filmu w grze. W ten sposób tworzy się ponadmedialne, kulturowe porozumienie z odbiorcą/użytkownikiem – gry okazują się kolejnym źródłem doświadczenia tego, co „filmowe”, a to, co „filmowe” staje się przecież coraz częściej synonimem tego, co rzeczywiste.

„Gra w film” jest pozycją ważną, wnoszącą do wiedzy o grach wideo i ogólnej problematyki intermedialnej nowe interesujące spojrzenie. Wyróżnia się i szerokością ujęcia, i znakomitymi analizami konkretnych przykładów. Uważam, że książka stanie się ważną pozycją w interdyscyplinarnej literaturze przedmiotu.

prof. dr hab. Maryla Hopfinger

„Gra w film” to książka, której niekwestionowane walory poznawcze sprawią, że z pewnością znajdzie odbiorców nie tylko wśród badaczy gier wideo i filmoznawców, ale także wśród studentów kierunków kulturoznawczych i medioznawczych oraz wszystkich uczestników współczesnej kultury audiowizualnej i interaktywnej. Jest to pozycja, która wpisuje się zarówno w rozwój badań nad filmem i grami wideo, jak i w kształtowanie świadomości krytycznej na ich temat.

prof. UW dr hab. Ewa Szczęsna

 

 

Joanna Pigulak – doktor nauk o sztuce, filmoznawczyni, badaczka gier wideo, adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prowadzi interdyscyplinarne badania z zakresu zawiązków między filmem i mediami interaktywnymi. Współtwórczyni kierunku groznawstwo. Zajmowała się organizacją wydarzeń filmowych i animacją kultury cyfrowej.

Opinie o produkcie


Bądź pierwszą osobą, która doda opinię. Kliknij tutaj.
 
  100% gwarancji satysfakcji Możesz absolutnie bez żadnego ryzyka kupić wybrany produkt z naszej oferty. Chcemy przekonać Cię, że cyfrowe publikacje to przyszłość. Jesteśmy pewni, że ta forma publikacji przypadnie Ci do gustu, dlatego też dajemy 100% gwarancję. Dzięki temu możesz mieć pewność, że albo będziesz zadowolony z naszych produktów... albo zwrócimy Ci pieniądze.
Kup Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo - ebook
Forma zakupuCena

Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo - ebook

26,00 23,40 zł (zawiera 5 % VAT)
    • PDF (znak wodny)
    • EPUB (znak wodny)
    • MOBI (znak wodny)
Czytniki w SUPEROFERCIE

Nowości

  1. 1.Najskrytsze miejsca duszy
  2. 2.How Does it Feel. Światło i mrok. Tom 1
  3. 3.Gleam
  4. 4.Kochanie? Witam w piekle
  5. 5.Mój wyścig z depresją
  6. 6.Piekło sierocińca. Historia tajemniczych śmierci, zmowa milczenia i poszukiwanie sprawiedliwości
  7. 7.Żyję, czy to mało?
  8. 8.Cień przeszłości
  9. 9.HERK
  10. 10.Lovelight Farms. Tom 2. Evelyn & Beckett

Najchętniej kupowane

  1. 1.Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
  2. 2.Karolcia
  3. 3.Oblitus
  4. 4.Czynnik królika
  5. 5.Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość
  6. 6.Kapelusz Pani Wrony
  7. 7.Skradziona tożsamość. Spadkobierca
  8. 8.Afryka Kazika
  9. 9.Iron Flame. Żelazny płomień
  10. 10.Wkręceni